Ak chce byť firma úspešná, musí vedieť ako svoj sortiment tovaru, či služieb spropagovať. Zákazníci k vám totižto neprídu len tak odnikadiaľ, je potrebné ich vedieť zaujať, aby sa rozhodli práve pre vás. A to sa dá urobiť naozaj rôznorodými spôsobmi.
Foriem marketingu je veľké množstvo
V prvom rade vám určite napadnú rôzne formy marketingu. Samozrejme, veď čo iné by malo slúžiť na propagáciu firmy ak nie dobrá marketingová stratégia? Možností je tu, hlavne od príchodu internetu, neúrekom.
Práve internet sa totižto stal miesto, kde je prakticky nevyhnutné byť prítomný a viesť tu marketingové aktivity. Základom je mať vlastný web a náležitými spôsobmi ho propagovať, ale svoju úlohu dokážu zohrať aj sociálne siete a možností je oveľa viac.
Samozrejme, stále tu máme aj iné formy marketingu, ktoré môžu byť pre firmu prínosné. Či už ide o tlačovú reklamu, rôzne reklamné predmety, napríklad reklamnú potlač hrnčekov, alebo reklamu v rádiu, či televízií.
To, ktoré formy marketingu sú pre danú firmu vhodné (zámerne udávame množné číslo, lebo najlepšie je ich kombinovať), závisí hlavne od cieľovej skupiny, do ktorej patria jej zákazníci. Preto je najlepšie osloviť skúsenú reklamnú agentúru, ktorá bude vedieť, čo na vašu cieľovku „platí“.
Dá sa to aj nepriamo
Nalákať zákazníkov je však možné aj inak ako priamo marketingovými aktivitami. Najlepším príkladom sú referencie. Ak máte spokojných zákazníkov, je veľká šanca, že vašu firmu budú odporúčať ďalej. Samozrejme, pre začínajúce firmy je často ťažké nalákať už tých prvotných zákazníkov.
Ako teda presvedčiť zákazníkov, ktorí s vami nemajú žiadnu skúsenosť ani na vás nemajú žiadne referencie? Čo takto ISO certifikáty? Možno to bude pre vás prekvapením, ale mnohí zákazníci a zaujímajú o to aké ISO normy firma spĺňa a hlavne, či má certifikát ISO 9001.
Aj ten je totiž určitou zárukou, že firma robí všetko pre to, aby ponúkala kvalitné výrobky a poskytovala kvalitné služby. Určite sa tak oplatí pri snahách o propagáciu firmy rozmýšľať aj týmto smerom, mimo priame formy marketingu.