Základná škola Klokočova 742 v Hnúšti už 15 rokov implementuje do výchovno-vzdelávacieho procesu prvky národných projektov.
Informovala o tom pedagogička Ľubica Henčová, podľa ktorej boli doteraz úspešní v celkovo deviatich.
„Posledným z nich v poradí je práve menovaný projekt: Zvýšenie kvality vzdelávania na Základnej škole Klokočova 742 Hnúšťa. Ako všetky, aj tento bol veľkým prínosom pre skvalitnenie práce s našimi žiakmi, dosiahnutie zlepšenia ich vedomostí, schopností, ale i šancí lepšie sa uplatniť v ďalšom živote,“ povedala Henčová.
Projekt je podľa jej slov založený na princípe inkluzívneho vzdelávania, čo otvára možnosti všetkým žiakom bez rozdielu. Každé dieťa, resp. žiak sú vnímané ako výnimočné, prínosné, vzdelávateľné.
„Pedagógovia v rámci tohto projektu pracujú so žiakmi v súlade s cieľmi projektu, poskytujú doučovanie, robia záujmové útvary. Navyše sa učitelia pravidelne dvakrát mesačne navzájom vzdelávajú v pedagogických kluboch, kde si odovzdávajú informácie, skúsenosti, podnety, ktoré majú prispieť k zlepšeniu a k zefektívneniu ich práce v budúcnosti,“ doplnila Henčová.
Škola využíva učebné pomôcky, materiály, ktoré boli získané v rámci tohto projektu. „Národné projekty si vyžadujú nielen pravidelnú a tvrdú prácu, ale predovšetkým zanietenosť, snahu a vôľu. Samozrejme aj šťastie,“ zakončila Henčová.