Začiatky podnikania sú (okrem iného) aj o tom, snažiť sa čo najviac ušetriť. Veľakrát sa však stáva, že sa pri týchto snahách o šetrenie nedívame dostatočne ďaleko do budúcnosti a zdanlivo výhodná investícia nás nakoniec vyjde drahšie.
Ako príklad nám môže poslúžiť nákup tlačiarní do kancelárií. Keďže väčšinou sa na ne nekladú extra nároky, množstvo začínajúcich firiem siaha po najlacnejších riešeniach, čo sú v tomto prípade tlačiarne atramentové.
Je to však naozaj lacnejšie riešenie? Pravdupovediac, ani nie. „Chyták“ je v tom, že zatiaľ čo náplne do tlačiarne HP vám pri 5% pokrytí vytlačia pár stoviek strán, v prípade, že investujete do laserovej tlačiarne, obdobný toner vám hravo vytlačí viac ako 2000 strán.
Investícia do laserovej tlačiarne sa tak vie pomerne rýchlo vrátiť. Laserové tlačiarne sú aj rýchlejšie ako atramentové, čo zase oceníte pri tlačení väčšieho množstva dokumentov. A čas sú predsa peniaze.
Máme pre vás ešte jeden príklad, ktorý sa však netýka vybavenia firmy. Ide o marketing, hlavne ten online. Firmy, ktoré sa snažia za každú cenu ušetriť, si skúšajú napríklad platenú reklamu na Facebooku robiť svojpomocne.
„Na oko“ to naozaj šetrí financie, ale ste natoľko zdatný v online marketingu, že si dokážete kampaň spravovať sám? Lepšie riešenie je obrátiť sa na agentúru, ktorá online marketing rieši na dennej báze.
Len s takýmto profesionálnym prístupom totižto dokážete z každého investovaného eura do marketingu vyťažiť čo najviac. A o efektivitu, pri ktorej za čo najmenej peňazí získate čo najväčší nárast predajov, predsa v marketingu ide.