Údržba firemného vozového parku, ktorý sa skladá z osobných áut alebo z menších dodávok, je prakticky rovnaká ako pri údržbe vášho súkromného auta. Ale aj pokiaľ sa staráte o kamióny, či dokonca vysokozdvižné vozíky a podobnú techniku, servisné úkony a úkony údržby sú častokrát veľmi podobné.
Starajte sa o pneumatiky nielen na vašom osobnom voidle
Dalo by sa povedať, že už je čas prezúvania letných pneumatík za zimné. Určite sa nájde aj tento rok množstvo šoférov, ktorí budú s týmto pravidelným úkonom čakať do poslednej chvíle a potom ich uvidíte, ako sa doslova šmýkajú do pneuservisu. Ak však nechcete riskovať, začnite to pomaly riešiť. A rovno si skontrolujte, v akom stave máte zimné pneumatiky, či náhodou ešte nebude potrebné zháňať nové.
A rovnako ako treba dbať na pneumatiky osobného vozidla, treba dbať aj na tie na vysokozdvižnom vozíku. Veď pre bezpečnú prepravu nákladu je potrebné, aby vozík „stál“ pevne na zemi. Nehovoriac o stavebnej technike, akou sú napríklad rôzne nakladače. Odolné stavebné pneumatiky tak musia byť schopné zvládnuť pohyb v náročnom teréne.
Investícia býva väčšia, ale ak na nej závisí chod vašej firmy, je dôležitá
Čo vás pri údržbe stavebnej techniky, vysokozdvižných vozíkov a podobných strojov zrejme prekvapí, je cena náhradných dielov. Aj spomínané stavebné pneumatiky sú drahšie ako bežné pneumatiky osobných áut.
Platí to často aj pre servisné úkony. Napríklad také čistenie filtra pevných častíc na kamióne stojí násobne viac ako čistenie DPF v osobnom aute. Avšak aj napriek vyššej cene neradno zanedbávať starostlivosť o DPF.
Dôsledky veľmi zaneseného DPF sú rovnaké aké môžu nastať vo vašom osobnom aute. Strata výkonu a neskôr aj poškodenie, či zničenie motora. A náklady na opravu motora sú taktiež podstatne vyššie pri napríklad spomínaných kamiónoch ako pri osobných vozidlách.
Zdroj obrázka:
Autor: OSZN / Shutterstock.com