Mnoho firiem investuje veľké peniaze do online reklamy a na tú hmatateľnú zabúda. Rozdávať tlačené propagačné materiály však nie je potrebné. Úplne stačí spraviť ľuďom radosť formou reklamného darčekového predmetu. Vaši zamestnanci, klienti a potenciálni klienti to ocenia viac ako leták s informáciami, prečo je dobré vybrať si práve vás.
Už je to tak, že všetko, čo dostaneme zadarmo, sa počíta. Len čo v predajni dostaneme darček k nákupu, pošteklí sa naše ego, pretože máme pocit, že sme sa oň pričinili perfektne urobeným nákupom.
K detskému tovaru dostaneme gumenú kačičku do kúpeľa s logom výrobcu kozmetiky, k obľúbeným sušienkam zasa maľovaný tanierik. Kto by sa s milým darčekom nepochválil svojim známym? Choďte nakúpiť, dostanete darček!
Ak naše rozčarovanie druhých napriek tomu nedonúti k nákupu, minimálne sme už danej firme spravili malú reklamu. Tento dobrý pocit, že nám niekto dal niečo zadarmo, v nás ostáva, aj keď už marketingová akcia vypršala.
Obľúbenú kozmetiku a sušienky kupujeme naďalej, a možno aj máme pocit, že to výrobcovi za jeho milé gesto musíme vrátiť. Investoval predsa do svojich zákazníkov, aby ich potešil.
Voľba darčekových predmetov
Väčšina firiem na marketingové účely minie približne 5 až 10 % zo svojho zisku. Je na ich rozhodnutí, do čoho peniaze investujú. Budú to akcie, na ktorých sa dá bezplatne zabaviť (koncerty, atrakcie pre deti a dospelých, premietanie filmov pod holým nebom), reklama na internete a v ostatných médiách alebo radšej darčekové predmety?
Tie môže dostať ktokoľvek. Verní zamestnanci, spolupracujúce firmy, klienti či potenciálni zákazníci. Môžu ich dostať priamo do ruky na firemnej akcii (večierky, konferencie), poštou (vianočné prekvapenie, darček k zakúpenému magazínu), náhodne na ulici či v predajni pri pokladni pri splnení podmienok nákupu. Základom je správna voľba darčekových predmetov.
Marketingové oddelenie musí zvážiť, koľko môže do darčekových predmetov investovať s prihliadnutím na ich kvalitu a množstvo. Čím kvalitnejší darček, tým dlhšie môže u zákazníka pôsobiť.
Ak máte na to prostriedky, môžete si zvoliť ambasádora, ktorý bude priamo propagovať vaše produkty. Pri výbere darčekových predmetov treba mať pred očami cieľovú skupinu, vekové rozhranie či záujmy. Ak nájdete darček praktického charakteru, môžete si byť istí, že nezapadne prachom, ani keď na ňom svieti logo vašej firmy. Rozhodnete sa pre kvalitné perá, ekologické produkty (kvetináče, tašky), silikónové náramky, značkové nože alebo tričko s vlastnou potlačou?
Darčekové predmety môžete rozdávať aj v rámci súťaží na sociálnych sieťach. Je veľa spôsobov, ako vzbudiť záujem zákazníka, no najlepšia cesta je prekvapiť ho darčekom.