RIMAVSKÁ SOBOTA – Od začiatku pandémie sa pravidelne šíria informácie o tom, ako musia podnikatelia zatvárať svoje prevádzky a prepúšťať zamestnancov. Obzvlášť v tejto dobe je preto vždy veľmi dobrou správou, ak niekde nové pracovné miesta vzniknú. Najmä, ak ide o mesto s najvyššou mierou nezamestnanosti na Slovensku. V Rimavskej Sobote pribudne spočiatku 15 pracovných miest, časom by sa firma chcela rozrásť a zamestnať až 40 ľudí.
Nejde len o skladovanie – ponúkajú moderné služby fulfillmentu
Obyvatelia Rimavskej Soboty a aj okolitých obcí majú dôvod na radosť. Voľných pracovných miest bude viac. Na Sobôtke, pri vjazde do Rimavskej Soboty, otvoril miestny podnikateľ Marián Štúrik nové skladové priestory logistického centra, ktoré ponúka moderné služby v oblasti fulfillmentu. Zatiaľ pomerne neznáme slovo v sebe zahŕňa niekoľko činností.
„Je to riešenie distribúcie tovaru a skladovania pod jednou strechou,“ vysvetľuje Marián Štúrik, zakladateľ a CEO spoločnosti MRS Transport, ktorá sa týmto službám začala venovať práve v Rimavskej Sobote. Ako ďalej opísal, zamestnanci logistického centra tovar nielen uskladnia, ale s ním ďalej podľa požiadaviek aj manipulujú. „Svoj tovar u nás skladujú rôzne subjekty a e-shopy. Služba fulfillment uľahčuje odosielanie balíkov konečnému spotrebiteľovi, zákazníkovi,“ dodal zakladateľ spoločnosti Štúrik.
Proces funguje pomerne jednoducho, pretože za ním stojí premyslený systém. Logistické centrum a jeho klient – napríklad prevádzkovateľ e-shopu, dostanú objednávku, ktorú zákazník zadal z pohodlia svojho domova. Pracovník v logistickom centre začne objednávku spracovávať. Vyhľadá a vyberie daný tovar – picking, následne produkt prebalí (ak je to nutné) a olepí ho potrebnými návodmi či cenovkami – packing, a vloží ho do konečného obalu. Pripravený balíček z logistického centra ďalej preberie kuriérska spoločnosť, ktorá zásielku doručí zákazníkovi e-shopu.
„Logistické centrum je akýmsi medzičlánkom medzi e-shopom a zákazníkom. Ten často ani netuší, že jeho balík bol pripravený v logistickom centre,“ prezradil Marián Štúrik, ktorý otvorenie nových skladových priestorov logistického centra označil ako reakciu na zmenu nákupného správania sa ľudí. Pandémia koronavírusu presunula nakupovanie z kamenných prevádzok do online priestoru. E-shopy sú na svojom vrchole, no ak sa na ňom chcú aj udržať, mali by byť schopné doručovať balíky rýchlo a bez problémov. O to sa postarajú v logistickom centre.
Kompletné služby plné výhod pod jednou strechou
Aj veľké a dlho fungujúce internetové obchody majú problém s doručovaním zásielok. Niektoré už prišli na to, že riešením je práve zverenie svojho tovaru logistickému centru, ktoré sa o vybavenie objednávok postará. „Tovar posielame do 24 hodín. Aj keď sa to možno na prvý pohľad nezdá, Rimavská Sobota má výhodnú polohu. Vypĺňa logistickú medzeru medzi západom a východom, zároveň leží neďaleko maďarských hraníc, čiže tovar vieme doručiť expresne rýchlo v dvoch krajinách,“ vysvetlil CEO spoločnosti MRS Transport. Strategickú polohu má aj samotné Slovensko, ktoré leží v strede Európy, a preto sú obchodnými partnermi MRS Transport aj zahraničné firmy.
V novootvorenom sklade môže vďaka veľkej rozlohe svoj tovar skladovať približne 200 klientov spoločnosti, ktorých budú naberať, až kým sa nezaplní posledné voľné miesto. Priestory ponúka i menším firmám, miesto si v ich skladoch nájdu aj ambiciózne start-upy – uskladniť si môžu aj čo i len jednu paletu. „Sme stredne veľká logistická spoločnosť, a preto vieme vyjsť v ústrety aj menším podnikateľom, ktorých veľké centrá odmietajú,“ vysvetlil Marián Štúrik. Samozrejme, otvorení sú aj pre miestnych podnikateľov, ktorých u seba radi privítajú.
Výhodou skladovania tovaru v MRS Transport je okrem bezstarostného vybavovania zásielok aj lepšia cena za doručenia balíka. Logistické centrum totiž odosiela viacej balíkov, a preto dostane zľavu, ktorá sa premietne aj do ceny pre ich klienta. Prevádzkovatelia e-shopov taktiež nemusia zamestnávať vlastných ľudí, prevádzkovať svoj sklad a venovať sa objednávkam na úkor vlastného času. Kým ich balíky pripravujú zamestnanci logistického centra, oni sa môžu venovať svojej firme a sústrediť sa na ďalšie potrebné úkony. Navyše spoločnosť eviduje aj skladové zásoby a dokáže namiesto klienta vystaviť i faktúru. Portfólio služieb MRS Transport je široké a ich kombináciu si vyberá sám klient podľa jeho preferencií. Cenu za poskytnuté služby si pritom vie dopredu vypočítať.
Do dvoch rokov by chceli zamestnať okolo 40 ľudí
„Za výhodu považujem aj to, že ak sa pre nás klienti rozhodnú, my môžeme následne dať prácu miestnym obyvateľom,“ vyzdvihol Marián Štúrik, podľa ktorého v novom logistickom centre v prvej fáze už zamestnali sedem ľudí. „Ďalších osem pracovných miest vytvoríme v najbližších mesiacoch. Nových ľudí budeme hľadať do skladu. Predpokladáme, že v logistickom centre by malo pracovať okolo 35 až 40 ľudí,“ prezradil s tým, že ide o skladových pracovníkov a manažment.
Spoločnosť MRS Transport vznikla v roku 2008. Za roky svojho pôsobenia si firma vybudovala dobré meno a získala si dôveru množstva obchodných partnerov. Tí v prieskumoch uvádzajú ako ich najsilnejšie stránky najmä flexibilitu, spoľahlivosť, ale aj férovú cenu práce za poskytované služby.
PR článok