Od prvého júlového dňa sa do kresla riaditeľa Technických služieb Hnúšťa (TSM) mesta posadil nový človek.
Predošlého riaditeľa Igora Baboľa po vyše siedmich rokoch vystriedal 55-ročný rodák z Hnúšte Michal Slatinský.
Ten sa stal víťazom výberového konania ešte v máji. Do novej funkcie však nemohol nastúpiť skôr, pretože jeho čoskoro bývalý zamestnávateľ ho z práce uvoľnil až 30. júna.
Prečo sa rozhodol uchádzať o tento post? Aké má skúsenosti s riadením? Čo by chcel dosiahnuť? Aj na tieto otázky odpovedal nový riaditeľ TSM Michal Slatinský v rozhovore pre Echoviny.sk.
Prečo ste sa rozhodli uchádzať o funkciu riaditeľa TSM?
Rozhodnutie prišlo v posledných dňoch na podanie prihlášky do výberového konania v rodinnom kruhu. Rozhodol som sa tak, pretože som telom i srdcom Hnúšťan, ktorý pracuje s mládežou a pozná všetky ulice a problémy mesta. Samozrejme, že zavážila aj výzva popasovať sa s novými situáciami, ktoré má zastihnú v tejto funkcii a nazbieranie ďalších nových skúseností.
Kde a na akej pozícii ste doteraz pôsobili?
Od skončenia štúdia na Slovenskej technickej univerzite v Bratislave v roku 1998 som nastúpil do ZŤS Tisovec, neskôr CSM Tisovec a. s. a neskôr CSM Industry Tisovec, kde som pracoval až doteraz. Celých 32 rokov v tejto firme bolo mojou náplňou práce najmä plánovanie a riadenie výroby.
Aké sú vaše doterajšie skúsenosti s riadením?
Moja organizačná činnosť sa začala už od nástupu do zamestnania na post hlavného plánovača výrobného úseku. Riadil som a organizoval plánovanie, rozpracovanosť a výrobu zákaziek od výroby položiek až po montáž hotových výrobkov. V posledných rokoch som riadil celú výrobu. Za tieto roky som získal dostatočné skúsenosti v organizácii riadenia prác s materiálovými nákladmi, účtovníctvom, objednávaním materiálu, cenových ponúk a dopytov, ako aj v komunikácii s ostatnými pracovníkmi. Tieto skúsenosti by mi mali pomôcť aj v novej práci v TSM.
Stihli ste sa už oboznámiť s chodom technických služieb?
S chodom TSM som sa ešte v plnom rozsahu neoboznámil, keďže doterajšie zamestnanie ma plne časovo vyťažovalo. V týchto dňoch sa s tým postupne oboznamujem. Dôležité informácie a úkony, ktoré sa udiali na TSM počas posledných rokov, ako aj isté problémové úseky, som si naštudoval už pred osobným pohovorom. Dokonca som sa už zúčastnil aj rokovaní ohľadom vecí, ktoré spadajú do právomoci TSM.
Do funkcie riaditeľa ste nastúpili 1. júla. S akými plánmi ste prevzali funkciu?
V dnešnej dobe je veľmi ľahké prísť niekam s veľkými plánmi, ale v konečnej fáze sa ani nenaplnia. Preto sa držím radšej pri zemi. Bude dôležité pokračovať v dobre rozbehnutých a schválených prácach na TSM a v spolupráci s mestom Hnúšťa si určiť ďalšie priority, ktoré sú dôležité pre chod mesta v tomto období.
Čo by ste chceli z postu riaditeľa dosiahnuť alebo zmeniť? Prípadne, na ktoré oblasti sa plánujete zamerať?
Veľmi by som bol rád, aby TSM naďalej plnili to, za akým účelom boli mestom zriadené. Od údržby, cez správu a čistenie miestnych komunikácií, správu a údržbu verejných priestranstiev, tržnice, verejného WC, miestnych cintorínov až po čistenie mesta mestských častí. Mesto žije športom, a tak bude tiež potrebné zabezpečovať údržbu prevádzok telovýchovných a športových zariadení, aby boli vytvorené vhodné podmienky pre športy.
Aké sú podľa vás najväčšie problémy, s ktorými sa musíte popasovať?
V nasledujúcich mesiacoch bude hlavnou činnosťou riaditeľa TSM v spolupráci s mestom riešenie skládky tuhého komunálneho odpadu, riešenie triedenia odpadu a iné činnosti vyplývajúce s nakladaním tuhého komunálneho odpadu. Keďže ešte nie som na sto percent zainteresovaný v danej problematike, nebolo by primerané, keby som sa k tomu pred nástupom vyjadroval. Avšak budem sa snažiť spolupracovať a vychádzať so všetkými ľuďmi, s ktorými prídem do styku v rámci mojej funkcie. Spolu urobíme pre mesto Hnúšťa maximum.