Úspešne viesť firmu si vyžaduje aj dobré hospodárenie s jej rozpočtom. Veľké zisky by totižto boli zbytočné ak by boli minuté neefektívne. Vedieť šetriť aj v dobrých časoch je skvelou prípravou na prípadné horšie časy.
Avšak nie na všetkom sa šetriť oplatí. Často firmy investujú len do toho, čo je „vidieť“ a všetko, čo je „za oponou“, býva zanedbávané. Napríklad vybavenie kancelárií. Často sa mu neprisudzuje príliš veľká dôležitosť, čo však vplýva na zamestnancov.
Dobrým príkladom sú ergonomické kancelárske kreslá. Tie naozaj kvalitné rozhodne nie sú lacné a tak veľa firiem šetrí kupovaním lacných kancelárskych kresiel, ktoré však majú hneď niekoľko problémov.
Najdôležitejším je to, že do ergonomických majú naozaj ďaleko. A tak chrbtice zamestnancov trpia, čo môže vyústiť do novodobých chorôb z povolania, ktoré súvisia práve so sedavými zamestnaniami. A ani z ekonomického hľadiska sa neoplatia. Väčšinou je totižto životnosť takýchto kancelárskych kresiel naozaj krátka a tak je ich potrebné častejšie vymieňať.
Kde však šetriť zmysel má, je napríklad tlač dokumentov. Opäť však nie tým, že sa na tento účel kúpi do kancelárie najlacnejšia tlačiareň. Pri veľkých objemoch tlače sú oveľa dôležitejšie náklady na samotnú tlač ako obstarávacia cena tlačiarne.
Za predpokladu, že tlačiareň bude využívaná len na tlač dokumentov, je dobré kúpiť laserovú tlačiareň. Obstarávacia cena bude vyššia, avšak investícia sa vám rýchlo vráti pri kupovaní nových tonerov. Keď si totižto prepočítate, koľko vás bude stáť vytlačenie jednej stránky na atramentovej a laserovej tlačiarni, druhé menované sú omnoho lacnejšie.