HNÚŠŤA – Riaditeľ Technických služieb mesta Hnúšťa Michal Slatinský končí ku koncu januára na svojej pozícii. Na návrh primátora mesta Romana Lebedu ho mestskí poslanci na svojom decembrovom zasadnutí odvolali z funkcie a zároveň vyhlásili nové výberové konanie.
Dôvodmi odvolania Slatinského, ktorý sa riaditeľom stal v lete 2020, boli napríklad zlý hospodársky výsledok organizácie a nezvládnutie krízového manažmentu. „Viem si predstaviť spoluprácu v budúcnosti s človekom, ako je Ing. Slatinský, lebo je veľmi šikovný a snaživý, ale nie je to ten krízový manažér, akého sme hľadali,“ skonštatoval primátor mesta pri odvolávaní riaditeľa TS s tým, že si nevie predstaviť pokračovanie tejto situácie a ďalšie dofinancovanie TS.
Prečítajte si tiež: V Hnúšti rozhodli o tom, kto sa stane šéfom Technických služieb
Článok pokračuje pod reklamou.
„Vážim si vás ako človeka, dobre sa mi s vami spolupracovalo, ale tie manažérske a krízové veci ste nezvládli,“ adresoval primátor Slatinskému.
Ako sa v diskusii vyjadrila poslankyňa Miroslava Vargová, ju súčasný riaditeľ nepresvedčil ani na výberovom konaní, no napriek tomu mu dala šancu. Podľa jej slov vedel, v akej situácii preberá funkciu a odvolanie je podľa nej na základe jeho výsledkov adekvátne. „Považujem ho za dobrého človeka, ale je to strašne málo ako kvalifikácia na to, aby Technické služby fungovali,“ dodala.
„Podľa môjho názoru nestačí len zmeniť riaditeľa, lebo toto sa udialo pred rokom a pol. Je potrebné zo strany mesta predložiť stratégiu transformácie Technických služieb do budúcna aj s termínmi, a to minimálne aspoň dva spôsoby, aké sú možné cesty zmeny situácie, ktorá tam je a bola aj predtým, nie je to chyba iba súčasného riaditeľa,“ vyjadrila sa poslankyňa Katarína Moncoľová.
Ako reagoval primátor Lebeda, v prípade, že by v budúcnosti nenašli riešenie priamo na Technických službách, je možné, že by organizácia prešla pod mestský úrad ako oddelenie mestského úradu.
Ako na zasadnutí mestského zastupiteľstva vyčíslila poslankyňa Danka Kiráľová, ktorá je zároveň aj predsedníčkou finančnej komisie, výsledky TS boli alarmujúce už za 3. štvrťrok – strata 53-tisíc eur, pričom aj podnikateľská činnosť vykazovala stratu vo výške 7-tisíc eur.
„K 31. októbru je to ešte horšie, strata 63-tisíc. Bola tu príležitosť, nie raz sme ho vyzvali predložiť materiál na možnosť dofinancovania, lebo zriaďovateľ je povinný poskytnúť príspevkovej organizácii finančné prostriedky, keď dôjde k zmenám a k tým došlo. Ale každý jeden materiál obsahoval také závažné nedostatky, s ktorými sa finančná komisia nemohla stotožniť a predložiť ho poslancom na schválenie. Aj v októbri 2021 bola podnikateľská činnosť stratová,“ vysvetlila poslankyňa, podľa ktorej je podnikateľská činnosť na hrane likvidácie, hlavná činnosť má dva roky po sebe stratu a celá spoločnosť je ohrozená. Ide ale o problém, ktorý trvá už dlhšie obdobie.
Ako konštatoval riaditeľ TS Michal Slatinský, nepodarilo sa mu naplniť rozpočet, aj keď oproti vlaňajšiemu roku bolo v organizácii šetrenie. „Rozpočet bol nízky pre daný počet ľudí, ktorý mám – 31. V podnikateľskej činnosti sa prejavilo odobratie skládky, zvoz pre cudzích padol. Deficit tržieb z tejto činnosti mal veľký vplyv na dofinancovanie činností, hospodársky výsledok za 10 mesiacov je strata,“ vysvetlil riaditeľ.
Článok pokračuje pod reklamou.
Čo sa týka prepúšťania, nebol na to podľa neho ani priestor, ani čas. „Začiatkom roka bola covidová situácia, potom sa rozbehli jarné a letné práce, na ktorých sa podieľali v plnej miere,“ dodal Michal Slatinský s tým, že pri tom rozbiehali projekty, ako napríklad zberný dvor a do polovice septembra ešte fungovala skládka, kde museli zabezpečovať tiež činnosti.
Poslanci napokon návrh na odvolanie riaditeľa a vyhlásenie nového výberového konania schválili. Záujemcovia môžu svoju žiadosť poslať mestskému úradu do konca januára 2022.