Tipy na symboly loga regionálnej značky pre miestne produkty z regiónu Gemer - Malohont môžete zasielať ešte do 15. januára.
Zapojte sa aj vy do tvorby loga regionálnej značky a pošlite svoj tip na symbol, ktorý by podľa vás bol najvhodnejší pre označenie výrobkov a služieb z regiónu Gemer - Malohont.
"Logo regionálnej značky bude reprezentovať nielen výrobky a služby, ktoré ňou budú označené, ale aj celý región Gemer - Malohont. Aby dostatočne vystihovalo región a aby sa s ním stotožnilo čo najviac ľudí, otvára Miestna akčná skupina (MAS) MALOHONT verejnú diskusiu k tvorbe loga značky Regionálny produkt Gemer - Malohont," povedala manažérka MAS Ing. Mirka Vargová (Kubaliaková).
Samotné logo bude pozostávať z uvedeného názvu a z grafického symbolu, ktorým môže byť prvok z tradičnej ľudovej kultúry, z histórie alebo zo súčasnosti regiónu, prírodná zaujímavosť alebo akýkoľvek iný prvok typický pre celý región Gemer - Malohont.
V tejto fáze tvorby loga sa hľadá najvhodnejší symbol vyjadrený slovne, nie grafickým návrhom - stačí ak mailom pošlete 1 - 3 tipy na symboly, ktoré najlepšie vystihujú región Gemer - Malohont.
Príklad: gotika, výšivka z kroja a pod.
Svoj tip môže poslať každý, kto má záujem zapojiť sa.
Čo je regionálne zančenie?
Regionálne značenie miestnych produktov zaviedla na Slovensku nezisková organizácia Regionálne environmentálne centrum (REC) Slovensko v roku 2008 pre regióny Kysuce, Malé Karpaty a Záhorie. Od roku 2011 sa do aktivít regionálneho značenia produktov zapojili viaceré miestne akčné skupiny (MAS) na Slovensku, ktoré dodnes vytvorili ďalšie tri regionálne značky produktov, a to Podpoľanie, Hont a Ponitrie. Od budúceho roka by k nim mala pribudnúť ďalšia značka: Regionálny produkt Gemer - Malohont.
Spomedzi motívov, ktoré budú medzi zaslanými návrhmi prevládať, sa vyberie prostredníctvom verejného hlasovania jeden, ktorý bude následne graficky spracovaný profesionálnym grafikom. Hlasovanie o výbere motívu loga bude prebiehať v prvej polovici januára 2014.
Hlavné ciele regionálneho značenia miestnych produktov:
- podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb
- propagácia a podpora rozvoja regiónu
- podpora využívania miestnych zdrojov
- podpora uchovávania hodnôt, tradícií a jedinečností regiónu
Regionálna značka zaručuje, že označený produkt/služba:
- je jedinečný vo vzťahu k regiónu
- využíva tradičné postupy alebo miestne zdroje
- pochádza od miestneho výrobcu alebo poskytovateľa služby
- obsahuje podiel ručnej práce
Regionálna značka je určená predovšetkým pre:
- potravinárske produkty (mäso, mlieko, syry, med, víno, chlieb, bylinky a pod.)
- remeselné alebo tradičné výrobky
- ubytovacie a stravovacie služby
- podujatia