Predstavte si akýkoľvek druh tovaru a skúste ho pohľadať na internete. Stavíme sa, že na čokoľvek nájdete hneď niekoľko eshopov, ktoré ponúkajú ten istý tovar. V prípade, že vlastníte jeden z týchto eshopov, určite vás zaujíma ako docieliť, aby zákazníci uprednostnili pred konkurenciou práve vás?
Nalákajte ľudí už tým ako váš eshop vyzerá
Pri otázke položenej v úvode vám zrejme ako prvá napadla cena. Áno, veľa ľudí pozerá na cenu, ale pokiaľ v cene tovaru nie sú zásadné rozdiely, treba vedieť zaujať niečím iným. A okrem toho, ide vám predsa o maximálny zisk, takže spoliehať sa len na zlacňovanie nie je práve najlepšia cesta k zárobku.
Ako sa hovorí, nikdy nemáte druhú šancu spraviť prvý dojem. A preto je dôležitý vzhľad vášho eshopu a aj prívetivosť užívateľského prostredia. A na to treba myslieť už pri tvorbe eshopu. Vzhľad je to, čo dokáže zaujať a ak váš eshop vyniká svojim dizajnom, potenciálny zákazník bude mať tendenciu zotrvať na ňom dlhšie.
Dizajn dokáže prilákať ľudí, ale platiacich zákazníkov z nich spraví užívateľské rozhranie. Samozrejme ak dáme bokom ponuku tovaru a ostaneme čisto pri technických záležitostiach vášho eshopu.
Dôležité je čo najviac uľahčiť hľadanie konkrétneho tovaru
V prvom rade potrebujete prehľadné menu s kategóriami a podkategóriami, ktoré budú logicky rozdeľovať tovar. Nechcete napríklad prísť na eshop s náradím s cieľom objednať si kvalitné tvrdokovové vrtáky a virtuálne sa prehrabávať celou ponukou eshopu, aby ste našli to, čo hľadáte.
Pre predstavu, eshop bez dobrého delenia je ako keby ste v najbližšom obchode s oblečením všetok tovar nahádzali na jednu obrovskú kopu v strede predajne a nechali zákazníkov, nech sa v nej prehrabávajú. Rýchlo by odišli ku konkurencii.
Okrem samotného základného delenia sú dôležité aj detailnejšie filtre, vďaka ktorým si bude môcť zákazník zobraziť len produkty spĺňajúce kritéria, ktoré požaduje. To platí obzvlášť pri kategóriach tovaru, v ktorých je veľa položiek. No a samozrejme aj následný proces, od pridávania tovaru do košíka až po zaplatenie objednávky, by mal byť čo najjednoduchší a najintuitívnejší, aby si to zákazník na poslednú chvíľu nerozmyslel, keď sa nebude vedieť vo vašom eshope pohnúť ďalej.
Zdroj obrázka:
Autor: omerfarukguler / Shutterstock.com