Ak už so svojim automobilom nechodíte do autorizovaného servisu (napríklad ak už máte staršie vozidlo a chcete na jeho údržbe niečo ušetriť), často je hľadanie spoľahlivého servisu náročnou úlohou. Niežeby bolo autoservisov málo, ale nájsť taký, z ktorého budete vždy odchádzať s maximálnou spokojnosťou, to sa vám pravdepodobne nepodarí na prvýkrát.
Čo robí autoservis dobrým? Samozrejme to budú faktory ako spoľahlivosť, poctivý prístup a podobne, ale veľa záleží aj od vybavenia a metód, ktoré v ňom používajú. Ako príklad môžeme uviesť situáciu, keď si vaše vozidlo vyžaduje servis DPF.
Existuje množstvo metód ako viac či menej účinne vyčistiť filter pevných častíc, ktorý je zanesený tak, že regenerácia, ktorú spustí riadiaca jednotka, už nestačí. Avšak ich efektivita sa diametrálne líši.
Mimochodom, najlepšie je nechať si DPF vyčistiť certifikovaným prístrojom, ktorý funguje tak, že s filtrom vytvorí uzavretý okruh a vďaka špeciálnej kvapaline dokáže vyčistiť DPF až na 98% (väčšia účinnosť ani nie je prakticky možná). Vďaka skúške protitlakom je zároveň možné túto účinnosť overiť.
Rovnako by sme mohli povedať, že ďalším znakom dobrého autoservisu je snaha súčiastky takpovediac opravovať a nie hneď vymieňať. Samozrejme, nie je to vždy možné, ale ak sa vám v servise snažia ušetriť financie tým, že nesiahajú automaticky po novej súčiastke, keď to nie je nevyhnutné, je to len výhoda.
Opäť si môžeme uviesť jeden príklad. Je ním reaktivácia airbagovej jednotky po nehode. Airbagová jednotka totižto po nehodovej udalosti (keď boli aktivované airbagy) zapíše do pamäte záznam o nehode a stáva sa nefunkčnou.
Takáto nefunkčnosť je však čisto „softvérová“ a ak si dávate auto po nehode opraviť, nemusíte meniť airbagovú jednotku. V dobrom servise s moderným programovacím a diagnostickým zariadením v kombinácii s príslušnými databázami a samozrejme schopnosťami vám airbagovú jednotku dokážu resetovať a pripraviť na ďalšie používanie.