Čo robí hotel dobrým? Počet hviezdičiek? Tie síce napovedia, akú úroveň komfortu je možné v danom hoteli očakávať, ale to ešte neznamená, že celkový zážitok z pobytu naplní všetky očakávania hostí. Na to sú potrebné aj ďalšie veci.
Ak by sme išli od začiatku, tak vysokú úroveň by mala mať už komunikácia s hotelom pri rezervácii. Zodpovedný personál by mal ochotne zodpovedať všetky prípadné otázky, ktoré môže hosť mať a zabezpečiť, aby všetko ohľadom rezervácie bolo hosťovi absolútne jasné.
Ak prejdeme k samotnému priebehu ubytovania, prvý dojem si hosť utvára už na recepcii. A preto by tento vstupný priestor hotela mal byť vkusne zariadený, čistý a mala by v ňom byť príjemná vôňa, či hudba. Skrátka, hosť by mal mať hneď po vstupe do hotela príjemný pocit.
Okrem toho, ako samotná recepcia vyzerá, je dôležité aj správanie personálu na recepcii. Kompetentnosť a ústretovosť, to sú zrejme najdôležitejšie vlastnosti, ktoré zamestnanci hotela (nielen) na tejto pozícii musia mať.
Ako by mala vyzerať hotelová izba, keď do nej hosť vstúpi? Ak by sme to mali povedať jednou vetou, tak by mala vyzerať, akoby nej ešte nikto nikdy nebýval. To sa dá dosiahnuť jedine maximálnou čistotou a funkčnosťou všetkých elektrických zariadení v izbe, od televízora po nástennú klimatizáciu Midea.
Čistota je ešte o niečo viac dôležitá v kúpeľni. Tá je predsa miestom hygieny, preto nemôže sama vyzerať, ako keby v nej už minimálne týždeň nebola žiadna šikovná chyžná. Chýbať nesmú ani kvalitné uteráky a kozmetika.
Dôležitosť vkusného zariadenia, ktorú sme spomínali už pri recepcii, sa týka aj hotelovej reštaurácie. A kompetentnosť a ústretovosť, ktorú sme spomínali pri zamestnancoch pracujúcich na recepcii, sa rovnako týka aj personálu v hotelovej reštaurácii.
V prípade, že má hotel aj wellness, hostia musia dostať kompletné informácie o jeho vybavení. Nehovoriac o tom, že aj tu je dôležitý štýl, celková dojem, aký wellness vytvára a prísne požiadavky sa kladú na čistotu a hygienu.