Každá firma, v akomkoľvek odvetví, potrebuje zo svojej činnosti generovať zisk. Veď nemôže fungovať s trvalými stratami. Laicky môžeme zisk opísať ako kladný rozdiel medzi príjmami a nákladmi za určité obdobie.
Z tej jednoduchej definície v úvode vyplýva, že zisk sa dá navyšovať dvojakým spôsobom. Zvyšovaním príjmov alebo znižovaním nákladov. Nedá sa všeobecne povedať, čo je jednoduchšia cesta (zrejme kombinácia oboch), ale zvyšovanie príjmov bude zrejme ťažšie uskutočniteľné.
Samozrejme, môžete jednoducho zdvihnúť ceny svojho tovaru, či služieb. Ale to by nepotešilo vašich zákazníkov. Hlavne ak by za vyššou cenou nevideli aj nejakú pridanú hodnotu. Dosiahnuť spokojnosť zákazníkov však môžete spĺňaním ISO 9001 normy.
Čo sa požiadaviek na získanie certifikátu ISO 9001 týka, v centre pozornosti je tu práve spokojnosť zákazníkov a napĺňanie ich požiadaviek a očakávaní. Samozrejme, v stanovených termínoch. A nemyslite si, že takéto „detaily“ si zákazníci nevšímajú, práve naopak, mnohých zaujíma, či má firma takýto certifikát. Je to pre nich určitou zárukou kvality, za ktorú si vedia aj priplatiť.
A čo znižovanie nákladov? Ak vo svojej firme používate elektromotory, ktoré ste plánovali vymeniť a zvažujete, akými ich nahradiť, určite si vyberte z ponuky energeticky úsporných elektromotorov. Áno, ich obstarávacia cena býva o niečo vyššia, ale tá až tak dôležitá nie je.
Ako to? Ak si dáte do pomeru náklady na kúpu, inštaláciu a údržbu elektromotora voči nákladom na elektrickú energiu potrebnú pre jeho chod počas 10 rokov, zistíte, že z celkových nákladov tvorí elektrická energia drvivú väčšinu. Vyššia obstarávacia cena sa vám vráti už v priebehu prvého roka prevádzky motora.