Na efektivitu práce vplýva množstvo vecí. Niekto by možno povedal, že množstvo kávy, ale my sa teraz zameriame na zariadenie pracovného miesta. A nezáleží na tom, či ide o kanceláriu, alebo miesto na home office.
Ak sa budete cítiť pohodlne, bude sa vám lepšie pracovať
Základom je samozrejme stôl a stolička. Tu najviac záleží na ergonómii. Čím pohodlnejšie sa totižto cítite, tým lepšie sa vám bude pracovať. Nebráňte sa preto investovať v prvom rade do kvalitnej ergonomickej stoličky, minimálne váš chrbát sa vám poďakuje. A investícia do zdravia nie sú nikdy vyhodené peniaze.
K ergonómii vášho pracoviska môže prispieť aj stôl. Ak bude výškovo nastaviteľný. Nielenže si budete môcť jeho výšku prispôsobiť svojim potrebám, ale počas dlhého sedenia si budete môcť spraviť zmenu, zdvihnúť stôl a chvíľu pracovať postojačky.
Okrem toho aký stôl a stoličku budete mať, záleží aj na tom, kde ich umiestnite. Ideálne umiestnenie je čo najbližšie k oknu, aby ste mali čo najviac denného svetla. Samozrejme, niekedy je potrebné ho regulovať, takže nesmú chýbať kvalitné žalúzie, či iné tienenie, ktoré vám umožní si množstvo svetla prispôsobiť.
Dokumenty, s ktorými pracujete, majte v dosahu. A ostatné prehľadne archivované
Na kancelárskych stoloch „trónia“ hlavne kancelárske počítače. Okrem počítača je však dobré mať priestor aj na dokumenty. Nie všetky, ale tie, s ktorými často pracujete, je dobré mať v dosahu, aby ste nemuseli niekoľkokrát denne vstávať od stola a ísť hľadať nejaké dokumenty.
Dokumenty, s ktorými už pravidelne nepracujete a je potrebné ich archivovať, nemusíte mať v bezprostrednej blízkosti, avšak pri archivovaní dbajte na to, aby ste ich mali systematicky roztriedené. Aby ste v prípade potreby vedeli hneď nájsť to, čo potrebujete.