Echoviny.sk – regionálne spravodajstvo | Regionálne správy | Hnúšťa | Tisovec | Revúca | Klenovec | Hrachovo | Kokava nad Rimavicou
Dátum Dnes je: 19. marca 2019

Mestský úrad v Hnúšti bude mať pozmenenú organizačnú štruktúru

3. marca 2019 | Komentáre: 3 |

Zaniknutie pracovnej pozície právnika mesta, vytvorenie kancelárie primátora mesta v jeho priamej riadiacej pôsobnosti, a s tým súvisiace nové pracovné miesto vedúceho tejto kancelárie.

To sú hlavné zmeny pripravovanej organizačnej štruktúry Mestského úradu (MsÚ) v Hnúšti. Vedenie mesta o nich informovalo na ostatnom zasadnutí mestského zastupiteľstva.

Novinkou v štruktúre MsÚ bude tiež miesto referenta pre cestovný ruch. Túto pozíciu však samospráva neobsadí do doby, kým jeden zo súčasných zamestnancov neodíde do dôchodku. Keďže v najbližšej dobe majú odísť do dôchodku traja pracovníci MsÚ, samospráva ich miesta už nebude obsadzovať a v rámci racionalizácie ich prácu pridelí ostatným zamestnancom.

Výsledkom by malo byť, že celkový počet pracovných miest na MsÚ bude o rok o dve pozície znížený, od čoho si mesto sľubuje finančnú úsporu. Zároveň by nemal byť nikto prepustený, zníženie počtu pracovných miest sa dosiahne prirodzenou fluktuáciou.

Nový organizačný poriadok a štruktúra vychádza z auditu, ktorý si mesto dalo vypracovať v mesiaci január. Inovovaná organizačná štruktúra MsÚ bude platná od 1. apríla 2019.

Podobné alebo súvisiace články:

Zdroj: Echoviny.sk

V rámci udržania slušnosti a dodržiavania zákonov SR je diskusia moderovaná. Po odoslaní Vášho príspevku ho potvrdí jeden z moderátorov diskusií okamžite, ako bude online a príspevok sa zobrazí ostatným užívateľom. Viac sa dozviete v sekcii „Publikačné pravidlá“.

DISKUSIA K ČLÁNKU
  1. Autor:  Wagner Ján | 4. marca 2019 | 5:28 | 5:28

    Vážení občania, ako ste už určite postrehli tak nás čakajú veľké zmeny v organizačnej štruktúre MsÚ, najmä ohľadom vedenia mesta. Budeme tu mať už nielen primátora ale aj vedúceho kancelárie primátora mesta, viceprimátora a prednostu úradu. Požiadavky na funkciu vedúceho kancelárie primátora mesta boli uverejnené na webovej stránke mesta a sú vysoko kladené na odbornosť, vzdelanie, morálne a iné kvality na túto pozíciu, priam až rovno na „primátorskú stoličku“!
    Keďže sme sa tohto roku vybrali cestou šetrenia finančných prostriedkov v rámci mestského rozpočtu, navrhol by som širokej občianskej verejnosti ale najmä poslancom MsZ, aby sme do budúcnosti celkom zrušili funkciu primátora mesta.
    Podľa môjho subjektívneho názoru, by osoba vo funkcii vedúceho kancelárie primátora mesta stihla v rámci svojich kompetencií, úplne v pohode riadiť chod MsÚ a všetkých aktivít v rámci mesta a aj mimo neho. Mesto by tak ušetrilo ročne približne 30tis.€ z primátorského platu, t.j. financie ktoré by bolo možné následne použiť napr. na rozvojové projekty, šport, mládež, vybavenie škôl atď. . Nie každý musí so mnou súhlasiť, ale stálo by zato aspoň zamyslieť sa nad tým … .

    [Reagovať]

    Alex reagoval:

    Pán Wágner, máte pravdu. Eufória z vítazstva skončila, zvykajte si. To výberové konanie má byť akože transparentné, móžete sa prihlásiť , aj keď už všetci v Hnúšti vedia, kto vyhrá. Ha,ha a nad funkciou primátora by sa bolo ozaj zamyslieť (veď sa k nemu nedá dostať, doobedu ho nájdete ťažko), vedúci kancelárie by to postíhal.

    [Reagovať]

    Wagner Ján reagoval:

    Dovoľte mi reagovať na vzniknutú situáciu, taktiež na Váš komentár a vysvetliť aj môj pragmaticko-ironický úvodný komentár. Mňa osobne nezaujíma či a kto obsadí túto novú, ale podľa mňa a viacerých intelektuálne vzdelaných občanov tohto mesta úplne zbytočne vymyslenú funkciu. Funkciu, ktorej kompetencie a náplň práce prináležia čisto iba len primátorovi mesta, a to za jeho nemalý plat! Mesto Hnúšťa nemá 75tis. obyvateľov ale bohužiaľ s prímestskými časťami niečo slabo len do cca. 7800. Takže nepotrebuje takéto manévre ohľadom organizačnej štruktúry v rámci vedenia mesta, a tým úplne zbytočne do budúcnosti vynaložené finančné prostriedky … . Popri „náročných pracovných povinnostiach primátora mesta“, je tu ešte viceprimátor mesta, prednosta úradu mesta a aj sekretariát primátora + jednotlivé organizačné zložky MsÚ. T.z. profesne a odborne silne zložený zdatný tím vzdelaných ľudí, ktorý je súčasťou práce a podporou pre prácu primátora. Pri nástupe do funkcie primátora mesta, bolo prijaté uznesenie, kde sa úspešný kandidát na primátora otvorene pred poslancami MsZ vzdáva navýšenia svojho platu. To bol síce veľké, ale asi nie celkom úprimné gesto. Pretože bolo povedané len po A, ale zároveň nebolo povedané aj po B. „Zbytočnou“ funkciou vedúceho kancelárie primátora mesta by sa nepriamo zvýšili mzdové výdavky na plat primátora tak nejako zázračne bokom … . Dúfam, že ste pochopili môj komentár, ďakujem vám tiež za pochopenie, s úctivým pozdravom Wagner Ján

    [Reagovať]

PRIDAŤ KOMENTÁR



* povinná položka

 znakov k dispozícii
Captcha loading...

POSLEDNÉ ČLÁNKY V KATEGÓRII
Facebook

Posledné komentáre
Reklama_x

autodielyonline24.sk

REKLAMA